29/11/2018

Datum:
Tijd:

Opening Pop-up Migratiemuseum Heerlen

Op donderdag 29 november 2018 opent om 16 uur op Maanplein 52 in Heerlen het pop-up Migratiemuseum Heerlen: een presentatie- en ontmoetingsplek om het verleden en de actualiteit van (mijn)migratie te tonen, te delen en te bespreken. Graag nodigen wij u uit om zich aan te melden.

Klik hier om u aan te melden

Programma opening

Vanaf 15.30 uur Inloop met muziek

16.00 – 16.30 uur
welkom door Milena Mulders en wethouder Jordy Clemens; korte introductie door Eva Mos over haar onderzoek naar koempelmentaliteit

16.30 – 17.00 uur
Toespraak filosoof Frans Gereadts over de titel van de tentoonstelling ‘Niet Bang Zijn’

17.00 – 17.15 uur
Hans Gubbels (directeur Continium discovery center) en Jan de Wit (Nederlands Mijnmuseum)

17.15 – 18.00 uur
Napraten en borrel

Rond 18.00 uur
Verrassingsoptreden

19.00 uur
Einde avond

Gedurende de opening is er de mogelijkheid om een foto en/of verhaal en/of object in te brengen. Dat kan door een originele foto mee te nemen en te laten scannen of door een kopie mee te nemen. Het verhaal bij de foto kunt u ter plekke opschrijven of u kunt het thuis in de computer doen en printen of mailen.

Klik hier om u aan te melden

Let op: er is geen verwarming in het museum (het is een pop-up museum) dus kleed u warm aan! We doen ons best om het behaaglijk te maken. Er is ook geen wc aanwezig, maar u kunt gebruik maken van de wc in het Mijnmuseum, tevens een mooie gelegenheid om daar eens rond te kijken.