22/04/2019

Datum:
Tijd:

Sloveense traditionele Paasbrunch: INSCHRIJVING GESLOTEN

Welkom op 22 april, Tweede Paasdag, voor een traditionele Sloveense Paasbrunch in het Migratiemuseum Heerlen. Een middag van ontmoeten, herinneringen ophalen, samen zingen en samen eten.

Wie met Sloveense roots is er niet opgegroeid met klobase, hren en potica na de Sloveense Paasmis? Deze traditionele Paasviering werd in 1931 geïntroduceerd door onze ouders en grootouders en is sindsdien in ere gehouden. Daarom dit initiatief om meer dan 100 jaar Sloveense aanwezigheid in Limburg te gedenken en te vieren.

Voor wie?
Iedereen met Sloveense roots, uit Parkstad of de rest van Limburg en Nederland. Iedereen die Slovenië of de Sloveense cultuur een warm hart toedraagt.

11.00 uur inloop en tentoonstelling bekijken
12.00 uur aan tafel
15.00 uur einde middag
Houd onze Facebook pagina in de gaten voor de verdere invulling van het programma.

Locatie: Migratiemuseum Heerlen, Maanplein 52, Heerlen
Voor routebeschrijving zie https://migratiemuseumheerlen.nl/contact/

Deelnemen
Tijdens de Sloveense Paasbrunch in het Migratiemuseum proberen we voor alles te zorgen!
Kosten: 2,50 euro per persoon cash te betalen in het museum.
Meenemen: tenminste 2 of 3 gekleurde eieren per persoon.
Wij zorgen voor de rest van het eten en drinken en andere verrassingen.

Aanmelden (verplicht)
De inschrijving is gesloten.

Meehelpen
Wilt u meehelpen? Kunt u goed bakken of organiseren? Mail Milena op  info@migratiemudeumheerlen.nl

Namens Milena Mulders, het team, de vrijwilligers en Liliana Robek en Christy Papez van harte welkom.